وزارت امورخارجه دربیانیه ای بامحکوم کردن اقدام کویت در بازداشت ۴ نفر از ماموران ایرانی که در چارچوب گشتزنی دریایی مشغول انجام وظیفه بودهاند، بر ضرورت دسترسی هر چه سریعتر سفارت ایران به این افراد و آزادی فوری آنها تأکید کرد.
دستگاه دیپلماسی کشور،ادعاهای مطرح شده در بیانیههای وزارت خارجه و وزارت کشور کویت رامبنی بر برنامه ریزی ایران برای انجام اقدامات خصمانه علیه کویت ، کاملا بی اساس و مردود دانست.در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه اقدام ناشایست دولت کویت در بهره برداری سیاسی تبلیغاتی در خصوص ۴ نفر از ماموران جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب مأموریت مرسوم گشتزنی دریایی مشغول انجام وظیفه بوده و به دلیل اختلال ایجاد شده در سامانه ناوبری وارد آبهای سرزمینی کویت شده بودند را قویا محکوم میکندو ضمن یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در احترام به حاکمیت و تمامیت سرزمینی همه کشورهای منطقه از جمله کویت انتظار دارد مراجع کویت ضمن اجتناب از اظهار نظرهای شتابزده و طرح ادعاهای بی اساس مسائل موجود را از طریق مجاری رسمی پیگیری کنند.
در پایان این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه بر ضرورت دسترسی هر چه سریعتر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت به اتباع ایرانی بازداشت شده مطابق موازین حقوق بینالملل و آزادی فوری آنها تأکید میکند.
شما چه نظری دارید؟